Produkter

tn:distribute app - Endring i visning av adresseinformasjon i ordrelisten

I versjon 661 har vi lagt til en endring for adresseinformasjons visning i ordrelisten basert på statustriggere.

Tidligere var det slik at adresse informasjonen i ordrelisten ble endret fra hente adresse til leveringsadresse når oppdraget ble "akseptert" av sjåføren. 

Vi vet flere av dere har ventet på at vi skulle gjøre endringer i statusprogressjonen slik at ETD tid/dato og henteadresse blir stående i ordrelisten til transportoppdraget er oppdatert med en "hentet"-status. 

tn-distribute_661.png

Bildet overviser er et oppdrag som er tildelt og er blitt akseptert av sjåføren. ETD tid/dato og henteadresse blir nå stående når sjåføren aksepterer oppdraget i ordrelisten.

tn-distribute.png

ETD tid/dato og henteadresse endres til ETA tid/dato og leveringsadresse når sjåføren setter status hentet /hentet terminal på oppdraget i app. 

Tips!

Man enkelt kan sette status på flere ordre samtidig ved å markere "boksene" til høyre på oppdrag i ordrelisten - trykk deretter "ferdig" og sett deretter ønsket status. 

Vi håper dette blir bra.  Ha en strålende dag!

Nyhet i tn:bulkcargo app

manuell sekvens

Flere av dere har sikkert opplevd å få beskjed om "ID Venter"  når dere har registrert oppdrag i appen. Vi har observert flere henvendelser til vår support i regi av at denne meldingen ikke er blitt borte og at man ikke har fått oppdragene inn i systemet på web. Det er mange årsaker til manglende synkronisering mellom apper og systemet på web. Men vi har lagt til en mulighet for å restarte denne synkroniserings prosessen.

Under menyen til høyre i din app har du et nytt punkt som heter "Manuell synk". Trykk på denne og appen vil vil starte synkroniseringen.

Du vil få beskjed om at en oppdatering er tilgjengelig i din Google Play Store. Husk å logge ut av appen før oppdatering dersom du er innlogget.

PRODUKTNYHET: Elektronisk kjøreseddel

Transportnett AS har utviklet skytjenesten tn:driver, en elektronisk kjøreseddel, for ulike typer transport. tn:driver er i hovedsak for deg som har kranbiler, biler på timer og transport av masse. – Vi har store forhåpninger til at tjenesten vil erstatte bruk av manuelle kjøresedler, sier daglig leder Jan Ole Hansen i selskapet.

– Alle sjåfører som kjører på timer og som fyller ut kjøresedler, vil ha stor nytte av skytjenesten, sier Hansen. Han kan fortelle at tn:driver er linket opp mot sjåførens nettbrett eller smarttelefon. – Når de taster inn opplysninger i kjøreseddelen, sendes den online til transportsystemet og videre til regnskapssystemet.

Fjerner flaskehalsen

70 til 80 prosent av norske sjåfører fyller fortsatt ut kjøresedlene manuelt. Andelen som benytter elektroniske kjøresedler, er ifølge Hansen for lav. – Når sjåføren har fullført arbeidsoppdraget, skriver han/hun ut en manuell kjøreseddel med kopi til kunde og oppdragsgiver. Med tn:driver fjerner vi denne flaskehalsen. Skytjenesten leveres med en app i bil, kjørekontorløsning og en egen kundeportal dersom kunden skal ha mulighet til å styre transportørens biler. Dette mener vi forbedrer arbeidsflyten mellom kundens kunde og kunden. Resultatet blir korrekt oppdragsfaktura og større synlighet i verdikjeden, understreker han.

Ineffektiv utnyttelse av ressursene

Fortsatt benytter mange transportselskaper punsjemedarbeidere til inntasting av manuelle kjøresedler. – Det er ineffektiv utnyttelse av ressursene og gjør virksomheten lite kundeorientert. Vi leverer bl.a. transportadministrative systemer til Transportsentralene i Norge, som nå arbeider aktivt med å redusere bruken av manuelle kjøresedler, sier Hansen. Han kan fortelle at TS Forum (forbundet for transportsentralene) sammen med Transportnett har utviklet tn:driver.

For alle som holder på med transportfremføring, er tn:driver et perfekt verktøy
— Jan Ole Hansen, adm.dir, Transportnett

Integrasjon

Skytjenesten tn:driver gjør at kunden kun trenger å installere en integrasjon til et fakturasystem. – Vi er integratoren og navet i kundens produksjon. Vi skal hjelpe dem med å fjerne dobbeltarbeid, statiske operasjoner og redusere administrative kostnader, sier Hansen. – Skytjenesten er bygd slik at man oppretter et odretorg med bilplanleggere, som disponerer kjøretøyene som er tildelt oppdrag.  De planlegger transportfremføringen og får tilbakemelding i skyen om ventetid, kraning og oppdragets varighet osv. Når sjåføren har levert varene til kunde og mottatt signatur i nettbrettet eller på smarttelefonen, går det en umiddelbar melding til et kundetorg for fakturering av oppdraget. Kundens kunde kan også gå inn på samme torg å se hvor langt oppdraget er kommet i prosessen dersom kunden har tilgang til å styre bilene til transportøren.

 Skjermbilder fra app

Perfekt verktøy

Skytjenesten ble i utgangspunktet utviklet for transportsentraler men passer like godt for entreprenører. – For alle som holder på med transportfremføring, er tn:driver et perfekt verktøy, avslutter Hansen.